вул. Винниченка, 43, м. Луцьк, 43025 телефон, факс. (0332) 742510, (0332) 742485, e-mail: volin@dndekc.mvs.gov.ua
Новини

Експертизи та дослідження у справах про ДТП

01 серпня 2019

Під час дорожньо-транспортної пригоди (ДТП) абсолютно однозначна на перший погляд ситуація іноді може спричинити велику кількість суперечностей та непорозумінь. Намагаючись уникнути відповідальності, водії часто спотворюють реальний механізм розвитку ДТП. Якщо додати до цього ще й можливі неточності при оформленні початкових матеріалів на місці пригоди, то постраждалий у пригоді водій може обернутися на її винуватця.

Для повного та всебічного встановлення обставин вчинення ДТП, учасників їх скоєння, обрахування матеріальних збитків, а також для вирішення інших питань, які виникають в результаті ДТП, необхідним є проведення судових експертиз або експертних досліджень, вид яких визначається залежно від мети, яку необхідно досягти в межах кримінального або цивільного провадження.  

Такими експертизами є зокрема судові інженерно-транспортні експертизи за експертною спеціальністю 10.1. „Дослідження обставин і механізму дорожньо-транспортних пригод”, які проводяться у Волинському НДЕКЦ МВС.

Головними завданнями дослідження обставин і механізму дорожньо-транспортних пригод є:

Установлення механізму ДТП та її елементів: швидкості руху (при наявності слідів гальмування); гальмового та зупинного шляхів; траєкторії руху; відстані, пройденої ТЗ за певні проміжки часу та інших просторово-динамічних характеристик пригоди.

Установлення відповідності дій водія ТЗ в конкретній дорожній ситуації технічним вимогам Правил дорожнього руху, наявності у водія технічної можливості запобігти пригоді з моменту виникнення небезпеки.

Установлення причинно-наслідкового зв’язку між діями водія та ДТП.

Результати проведення експертиз (експертних досліджень) обставин і механізму дорожньо-транспортних пригод дозволяють отримати відповіді на питання:   

Якою була швидкість ТЗ у різні моменти розвитку ДТП (якщо сліди різної довжини або перериваються, на це слід указати)?

Яка максимально припустима швидкість ТЗ за умови даної видимості дороги (зазначається, якою була видимість дороги)?

Яка максимально припустима швидкість ТЗ на закругленні дороги даного радіуса?

Яка найменша безпечна дистанція між ТЗ в умовах даної дорожньої обстановки?

Яка відстань необхідна для безпечного обгону попутного ТЗ в умовах даної дорожньої обстановки?

Який гальмовий та (або) зупинний шлях ТЗ за певної швидкості його руху в умовах даної дорожньої обстановки?

Як повинен був діяти водій в даній дорожній обстановці, згідно з технічними вимогами Правил дорожнього руху?

Чи мав водій технічну можливість запобігти наїзду з моменту виникнення небезпеки для руху або з моменту виявлення перешкоди для руху?

Чи відповідали дії водія технічним вимогам Правил дорожнього руху?

Чи були з технічної точки зору дії водія ТЗ у причинному зв’язку з виникненням ДТП?

З якою швидкістю рухався ТЗ? Якщо ця швидкість перевищувала встановлені обмеження (зазначається, які саме), то чи мав водій технічну можливість уникнути контакту з перешкодою (зазначається, якою саме), якщо ця швидкість не перевищувала припустиму?

Чи мав водій технічну можливість шляхом екстреного гальмування зупинити ТЗ з моменту виникнення небезпеки для руху (указується момент виникнення небезпеки), не доїжджаючи до перешкоди (пішохода)?

Детальну інформацію стосовно проведення експертного дослідження або судової інженерно-транспортної експертизи за експертною спеціальністю 10.1. „Дослідження обставин і механізму дорожньо-транспортних пригод”, зокрема щодо особливостей підготовки матеріалів, правильності постановки питань, вартості дослідження, тощо можна отримати звернувшись за тел. (0332) 74-22-61.